nystartsida2019-09-03T08:16:59+00:00

= sant

Tack för idag slut för idag!

Vilken sagolik resa det har varit! Lärarstiftelsens utställning om folkskolan som fyllde 175 år och som under 2017–2019 har rullat genom Sverige och visats på åtta platser. Mer än 250 000 besökare har tagit del av den svenska skolans utveckling från 1800-talet fram tills idag.
Efter en minst sagt sagolik turné på mer än 700 lärorika skoldagar tackar utställningen sig och vi stänger också webben.
Tack för att du kom!

Lärarstiftelsen har gjort en sammanställning om utställningen En sagolik skola. Läs mer om projektet, ta del av dokumentationen och kolla på filmer >
Vi kommer att fortsätta arbeta för en mer sagolik skola, för både lärare och elever även i framtiden. Vår uppgift är att stötta lärarna i deras yrkesroll och yrkesutveckling. Det gör vi genom stipendier, forskning och genom olika typer av projekt. Besök oss gärna på webben och följ oss i sociala medier. Vi ses!

Följ oss:

Lärarstiftelsen på Facebook